drupal analytics
URBAN-TRANS.NET
Долучитися    Увійти
Логін:
Пароль:
 

Подорожуючи містом Лодзь

Лодзь (пол. Łódź, дослівно – «човен») – третє за величиною місто Польщі. Розташоване в центрі країни, в 120 кілометрах на північний захід від Варшави і є центром польської текстильної і електронної промисловості. Заснований у XIII столітті, статус міста з 1423 року.

Досить рано – вже в 1414 році Лодзь отримала магдебурзьке право, проте протягом декількох сторіч залишалася лише дрібним аграрно-ремісничим містечком. Бурхливий розвиток міста припадає на початок 19-го століття, коли Лодзь розвинула текстильне виробництво. Перша ткацька фабрика була побудована вже в 1824 році, а в 1939 році Людовик Гейер побудував величезну прядильню з паровою машиною. Так остаточно закріпилася промислова спеціалізація Лодзі.

Лодзь – центр і найбільше місто Лодзького воєводства. Населення міста складає 770 тисяч чоловік і поступово скорочується (1988 рік – 854 тис.). Ще в 1990-х роках Лодзь був другим за чисельністю населення містом Польщі після Варшави, проте в 2000-ні роки поступився місцем Кракову.

Вулиця Пьотрковська - головна вулиця міста.

Нинішня вулиця Пьотрковська проходить по лінії колишнього Пьотрковського тракту, який у XIX столітті був свідком бурхливого розвитку міста. Вулиця Пьотрковська – це головна вулиця міста, життя на ній б’є ключем з ранку до пізньої ночі. Вона тягнеться від восьмикутної Площі Свободи (Пляц Вольності), яка раніше носила назву ринкової площі Нового Міста (Нове Място). Найдовша в Польщі пішохідна зона поцяткована магазинами, барами та ресторанами (яких тут понад сто), а влітку ще й вуличними кафе. Крім того, по бульвару можна покататися на велорикші або ретро-трамваї, а також трамбусі. На вулиці Пьотрковській проходять численні заходи, ярмарки, хепенінги та спортивні змагання.

Кіно в трамваї. Организатор - Towarzystwo Opieki nad Zabytkami . Партнер - Urzad Miasta Lodzi. Мені, нажаль, потрапити хоч на один фільм - не вийшло, а так хотіла.
Трамбус, который ездит по Ul. Piotrkowska, является точной копией вагона Гербрант, на ходовой от автобуса Volvo. Интерьер салона максимально идентичен салону настоящего вагона. Создан трамбус был в 2003 году MPK-Lodz.

Транспорт

1827 рік - Лодзький магістрат підписав угоду з групою промисловців quot;Про початок і умови експлуатації трамвайної мережі на території міста Лодзіquot;. Виникає підприємство quot;Товариство Залізних Міських Дорігquot;.

23.12.1898 рік – Виїзд перших вагонів на дві лінії загальною довжиною 5,8 км.

1900 рік - Трамвайна мережа міста нараховує уже 9 ліній загальною довжиною 25 км.

1901 рік – «Товариство Залізних Міських Доріг» змінює назву на «Товариство Електричної Лодзької Залізниці», а також вперше відбувся виїзд трамваїв на приміські маршрути до міст Паб’яніце та Згеж. Також в період з 1901 по 1948 змінювалась назва підприємства комунікацій у місті.

1904-1905 роки – з`являються нові лінії містом.

Груповое фото участников торжественной встречи первого трамвая в Костантинуве-Лодзькем. Фото из коллекции Музея городского транспорта Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź Sp. z o.o..

1948 рік – За рахунок злиття двох товариств, які надавали транспортні послуги утворюється підприємство Міські Комунікаційні Підприємства в Лодзі, а також введення - вперше до міської комунікації – автобусів.

Herbrand GE 58 № 60 Строительство линии на Долы. Фото из коллекции Музея городского транспорта Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź Sp. z o.o.
Открытие линии в Тушин. До электрификации в 1927 году вагоны таскал за собой паровоз. Фото из коллекции Музея городского транспорта Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź Sp. z o.o.
Herbrand VNB 125 № 10 Трамваи на площади Новый Рынок, фото сделано около 1899 года. Фото из коллекции Музея городского транспорта Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź Sp. z o.o.
Конечная "Кладбище" ("Cmenterze") на стыке улиц Огродовой и Цментарной. Фото сделано около 1899 года. Фото из коллекции Музея городского транспорта Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź Sp. z o.o.

Конечная трамваев возле вокзала Лодзь-Фабричная. Фото 1930-х годов. Фото из коллекции Музея городского транспорта Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź Sp. z o.o.
Фото 1899 года. Фото из коллекции Музея городского транспорта Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź Sp. z o.o.

Herbrand GE 58 № 60 Строительство линии на Долы. Фото из коллекции Музея городского транспорта Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź Sp. z o.o.
Строительство линии на Марысин (конечная на улице Бема) Фото из коллекции Музея городского транспорта Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź Sp. z o.o.

Починаю з 1970 року відбувається пристосовування трамвайних лінія до економічних умов і змін в організації дорожного руху в місті. 1 липня 2008 року віддано у користування лінію Лодзького Регіонального Трамвая. Точно в рік і один місяць по введенню в дію траси ŁTR, введено в дію нову трамвайну петлю IKEA/PORT ЛОДЗЬ. Міська траса лінії 11 була подовжена на 3 зупинки (ще не була у цільову користуванні) з депо «Chocianowice» донової кінцевої зупинки,quot;IKEAquot;.

Салон 3-ї секції трамваю Pesa 122N №1858.
Салон 4-ї секції "хробачка".
2908
Ось такий довгий хробачок.На цій кінцевій перетинається досить багато маршрутів. Також кінцева зупинка є відправним пунктом для трамваїв, які прямують за місто.

01.04.2012 рік - Лодзь отримує комунікаційне обслуговування трамвайних ліній до Озоркув через Згеж , також до Лютомерськ через Константинув.

Транспортна система міста нараховує 24 трамвайних та 75 автобусних маршрутів, а також 8 нічних маршрутів.

На кожні зупинці громадського транспорту є розклад та інтервали руху. На деяких зупинках маршруту трамваю №11 є електронні табло, які сповіщають пасажирів про час прибуття наступного вагону того чи іншого маршруту.

У лівій частині кадру - електронне табло, яке сповіщає про час та інтервал руху маршрутів.
Інформаційне табло

У місті нараховується 5 трамвайних депо. Одне из таких депо - Chocianowice.

Общий вид депо Хоцяновице. Фото сделано в 1910-1914 годах. Фото из коллекции Музея городского транспорта Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne – Łódź Sp. z o.o..

Частина депо знаходить без огорожі.

Службовий вагон

Вид з в`їздних воріт депо. Десь там у боксах стоять інші вагони..
Частина депо без огорож

Також у місті є музей Міського транспорту. Розташований він на вулиці Вержбовій 51.

Ось таке графіті біля музею Міського транспорту.

Ось такий макет вагону Гербрант міститься у музеї.

Якщо пройти один квартал від музею, то можна натрпити на колишню територію, де навчали водіїв трамваїв, а також на адміністративну буділю підприємтсва MPK Lodz, яке обслуговує міські маршрути трамваїв і автобусів.

Адміністративна будівля MPK Lodz

Колишня територія де навчали водії трамваїв. Наразі - автомобільна стоянка.
Вагон стоїть і чекає черги на списання

Система оплати проїзду

Система оплати проїзду у міста проста. Ви маєте можливість придбати квиток на 10 хвилин, 60 хвилин, 24 години, а також квиток на одну поїздку, які реалізуються водіями. Квитки у Лодзі двох типів - повний та пільговий. Пільговий призначений для пенсіонерів, студентів, учнів, а також інших категорій осіб, коло яких визначено законами Польші.

Квитки можна придбати у водія, у кіосках з пресою, а також в автоматах продажу квитків безпосередньо у вагоні.

Електронний компостер проставляє дату, час, номер маршруту, а також номер вагону у якому був закомпостований квиток.

Електронний компостер. Розташовані абсолютно у всіх вагонах.

Якщо виникають проблеми із оплатою проїзду у місті, вам залюбки прохожі пояснять всі тонкощі системи :)

Залізничний вокзал міста Лодзь

Вокзал носить назву Łódź Fabryczna (Лодзь Фабрична). Був побудований у 1866 році.

Вид з висоти пташиного польоту. Фотографія знайдена на просторах всесвітньої павутини.

Нині вокзал зачинений на реконструкцію до 2015 року. Всі потяги зупиняються тепер на станціях Łódź Widzew та Łódź Kaliska.

Електропоїзд EN57-1768ra прибуває на станцію Łódź Fabryczna.
Електровз EU07-012 прямує до депо.

І на останок фотографії трамваї та автобусів у Лодзі безпосередньо на лініях.

Закриті та службові лінії міста.

Рейки, що ідуть ліворуч - це залишки закритої лінії, яка сполучала 46, 15маршрути з 11,6,3,2,0. Замість трамваю тут курсує автобус.
раніше використовувалась як оборотне кільце для лінійних вагонів. Наразі як технічне кільце.

Трамваї на найдовшій вулиці міста.

Вагончик, який я прозвала - шоколадка, за його темну рекламу
Лодзь- дуже затишне місто.Тихе і спокійне, життя в ньому вирує, але не такими темпами як у мегаполісах.

Автомобільна естакада міста та трамвай.

Частина трамвайної мережі у місті проходить під естакадаю.

Лінія яка прямує до кінцквої станціїї quot;Chocianowice-Ikeaquot;

Єдина жінка, яка керує трамваєм. Дуже привітна водій :)

Ось так виглядає салон трамваю Duewag GT8. Особлива подяка - водієві вагону, який люб`язно розповів про трамвайну мережу міста і про саме місто.
Салон низької секції трамваю.

Фотографії з різних вуличок міста.

Ось такі вагончики курсують за місто.

трамвай у цьому місті невід`ємна частина. Вся мережа міста дуже гармонійно поєднується із архітектурую містечка.

Такі автобуси курсуються містом.

Mercedes-Benz O405 № EZG 5LS7
Mercedes-Benz Türk O345 Conecto G № 2652

Autosan H10-10 № EZD 55CH

P.S. Лодзь мені сподобався. Життя у ньому вирує активно, але не так швидко, як у мегаполісах.

Дякую за увагу :)


автор : Nevidimka

Коментарі

Додати коментар