Лодзь (пол. Łódź, дослівно – «човен») – третє за величиною місто Польщі. Розташоване в центрі країни, в 120 кілометрах на північний захід від Варшави і є центром польської текстильної і електронної промисловості. Заснований у XIII столітті, статус міста з 1423 року.
Досить рано – вже в 1414 році Лодзь отримала магдебурзьке право, проте протягом декількох сторіч залишалася лише дрібним аграрно-ремісничим містечком. Бурхливий розвиток міста припадає на початок 19-го століття, коли Лодзь розвинула текстильне виробництво. Перша ткацька фабрика була побудована вже в 1824 році, а в 1939 році Людовик Гейер побудував величезну прядильню з паровою машиною. Так остаточно закріпилася промислова спеціалізація Лодзі.
Лодзь – центр і найбільше місто Лодзького воєводства. Населення міста складає 770 тисяч чоловік і поступово скорочується (1988 рік – 854 тис.). Ще в 1990-х роках Лодзь був другим за чисельністю населення містом Польщі після Варшави, проте в 2000-ні роки поступився місцем Кракову.
Вулиця Пьотрковська - головна вулиця міста.
Нинішня вулиця Пьотрковська проходить по лінії колишнього Пьотрковського тракту, який у XIX столітті був свідком бурхливого розвитку міста. Вулиця Пьотрковська – це головна вулиця міста, життя на ній б’є ключем з ранку до пізньої ночі. Вона тягнеться від восьмикутної Площі Свободи (Пляц Вольності), яка раніше носила назву ринкової площі Нового Міста (Нове Място). Найдовша в Польщі пішохідна зона поцяткована магазинами, барами та ресторанами (яких тут понад сто), а влітку ще й вуличними кафе. Крім того, по бульвару можна покататися на велорикші або ретро-трамваї, а також трамбусі. На вулиці Пьотрковській проходять численні заходи, ярмарки, хепенінги та спортивні змагання.
Транспорт
1827 рік - Лодзький магістрат підписав угоду з групою промисловців quot;Про початок і умови експлуатації трамвайної мережі на території міста Лодзіquot;. Виникає підприємство quot;Товариство Залізних Міських Дорігquot;.
23.12.1898 рік – Виїзд перших вагонів на дві лінії загальною довжиною 5,8 км.
1900 рік - Трамвайна мережа міста нараховує уже 9 ліній загальною довжиною 25 км.
1901 рік – «Товариство Залізних Міських Доріг» змінює назву на «Товариство Електричної Лодзької Залізниці», а також вперше відбувся виїзд трамваїв на приміські маршрути до міст Паб’яніце та Згеж. Також в період з 1901 по 1948 змінювалась назва підприємства комунікацій у місті.
1904-1905 роки – з`являються нові лінії містом.
1948 рік – За рахунок злиття двох товариств, які надавали транспортні послуги утворюється підприємство Міські Комунікаційні Підприємства в Лодзі, а також введення - вперше до міської комунікації – автобусів.
Починаю з 1970 року відбувається пристосовування трамвайних лінія до економічних умов і змін в організації дорожного руху в місті. 1 липня 2008 року віддано у користування лінію Лодзького Регіонального Трамвая. Точно в рік і один місяць по введенню в дію траси ŁTR, введено в дію нову трамвайну петлю IKEA/PORT ЛОДЗЬ. Міська траса лінії 11 була подовжена на 3 зупинки (ще не була у цільову користуванні) з депо «Chocianowice» донової кінцевої зупинки,quot;IKEAquot;.
2908
01.04.2012 рік - Лодзь отримує комунікаційне обслуговування трамвайних ліній до Озоркув через Згеж , також до Лютомерськ через Константинув.
Транспортна система міста нараховує 24 трамвайних та 75 автобусних маршрутів, а також 8 нічних маршрутів.
На кожні зупинці громадського транспорту є розклад та інтервали руху. На деяких зупинках маршруту трамваю №11 є електронні табло, які сповіщають пасажирів про час прибуття наступного вагону того чи іншого маршруту.
У місті нараховується 5 трамвайних депо. Одне из таких депо - Chocianowice.
Частина депо знаходить без огорожі.
Також у місті є музей Міського транспорту. Розташований він на вулиці Вержбовій 51.
Якщо пройти один квартал від музею, то можна натрпити на колишню територію, де навчали водіїв трамваїв, а також на адміністративну буділю підприємтсва MPK Lodz, яке обслуговує міські маршрути трамваїв і автобусів.
Система оплати проїзду
Квитки можна придбати у водія, у кіосках з пресою, а також в автоматах продажу квитків безпосередньо у вагоні.
Електронний компостер проставляє дату, час, номер маршруту, а також номер вагону у якому був закомпостований квиток.
Якщо виникають проблеми із оплатою проїзду у місті, вам залюбки прохожі пояснять всі тонкощі системи :)
Залізничний вокзал міста Лодзь
Вокзал носить назву Łódź Fabryczna (Лодзь Фабрична). Був побудований у 1866 році.
Нині вокзал зачинений на реконструкцію до 2015 року. Всі потяги зупиняються тепер на станціях Łódź Widzew та Łódź Kaliska.
І на останок фотографії трамваї та автобусів у Лодзі безпосередньо на лініях.
Закриті та службові лінії міста.
Трамваї на найдовшій вулиці міста.
Автомобільна естакада міста та трамвай.
Лінія яка прямує до кінцквої станціїї quot;Chocianowice-Ikeaquot;
Фотографії з різних вуличок міста.
Такі автобуси курсуються містом.
P.S. Лодзь мені сподобався. Життя у ньому вирує активно, але не так швидко, як у мегаполісах.
Дякую за увагу :)
Галерея супер! Дуже цікава інфа, класні фотки! Дякую, Надя!
Дуже цікава та змістовна фоторозповідь! Сподобалося також те, що окрім власне розповіді про транспортну систему увагу приділено власне архітектурі міста, його повсякденному життю. Фотографії з музею - це взагалі щось! Надя, дякую за фоторозповідь!