drupal analytics
URBAN-TRANS.NET
Долучитися    Увійти
Логін:
Пароль:
 

Міський транспорт Тегерана - тролейбуси та автобуси

Цю фото розповідь присвячено у першу чергу тролейбусам та залишкам тролейбусної інфраструктури. У Тегерані існувала унікальна тролейбусна система, яка охоплювала лише близько 15% території міста, але мала окрім звичайних, дві експресних лінії. Детальніше про історію можна прочитати у розділі Історія( http://urban-trans.net/ua/city/256?chapter=historyamp;sid=1252 ) Оскільки мені традиційно на азійські тролейбуси не щастить, у фоторозповіді використано тролейбусні фото, люб’язно надані Пітером Хезелдіном. Автобуси подано лише у контексті тролейбусів, тобто розповідається про ті автобуси, які замінили тролейбуси. Нижче подаю переважно враження від поїздок автобусами.

У Тегерані було дві основних тролейбусних лінії, одна з яких проходила у північно-східному напрямку (її було замінено на експресну автобусну лінію 1 протягом 2008-2009 рр.), а друга йшла на південь і існувала донедавна. Щоб дослідити рештки інфраструктури та відвідати депо, довелося опановувати місцеву автобусну мережу. А це виявилося завданням непростим, оскільки не виглядало, що ті автобуси мають бодай якісь номери маршрутів. На трафаретах було написано якийсь текст, але з огляду на те, що мова фарсі має 36 літер, майже кожна з яких має чотири варіанти написання залежно від того, чи вона є початковою, кінцевою, усередині тексту, або окремою, опанувати читання за короткий термін було нереально, а відтак прочитати, що там написано було неможливо. Вже пізніше, розглядаючи фото, я побачив, що якийсь чотиризначний номер було написано маленькими цифрами внизу трафарету. Можливо, це і є номер маршруту. Тож я подорожував таким чином: заходив через передні двері, називав водієві назву площі, яка мені була потрібна, і якщо отримував схвальну відповідь, то їхав. Зупинку для виходу вираховував самостійно.

Оплата проїзду можлива електронними картками (десь на 10-20% дешевше), або грішми безпосередньо водієві. Талонів не видають. Вартість разового проїзду при оплаті готівкою еквівалентна ~2 грн. У звичайних автобусах перша половина – для проїзду чоловіків, а друга – для жінок. В експресних автобусах та метро навпаки – перші вагони (для метро це перший та останній, а також частина другого та передостаннього) та перша половина автобуса для жінок. Цікаво, що оплату готівкою у звичайних автобусах чоловіки здійснюють при вході водієві, а жінки при виході, спеціально підходячи до кабіни водія. Відповідно, в експресних автобусах з правостороннім розташуванням дверей все навпаки. Як і в інших мусульманських країнах, чесність – понад усе, і платять всі. Можу припустити, що контролерів немає. В експресних автобусах з лівостороннім розташуванням дверей водії питаннями оплати не переймаються, оскільки доступ до автобусів можливий лише через турнікети, розташовані на кожній станції. Виявляється, щоб туди потрапити, треба мати електронну картку, готівкою заплатити не можна навіть контролерові, який є на кожній станції. Цікаво, що коли я вирішив потрапити на станцію і спробував пояснити, що не маю тої електронної картки, виявилося, що контролер володіє англійською мовою! Щоправда, він мені так і не пояснив, де можна ту картку придбати. За мій вхід заплатив хтось з місцевих. Тому мені довелося виконати декілька поїздок, не виходячи за межі станцій. Скоріше за все, ці картки можна придбати на станціях метро, і вони дають можливість користуватися усіма видами транспорту, просто їх періодично на тих-таки станціях треба поповнювати. І вже тоді згадав, що англійською на станціях написано Ticket та Credit ticket. Так от останнє видно і стосується карток (а я спочатку думав, що то для місцевих є можливість користуватися метрополітеном у кредит).


автор : Kostas
Тегеран, Тролейбус Škoda 15Tr № 937 на маршруті 1 Damavand
24 вересня 2005 р., автор Peter Haseldine, надіслав Kostas
Фоторозповідь розпочинається на східній кінцевій маршрутів № 1 та 2 Terminal-e Sharq. Справа на фото паркан тролейбусного депо, тепер там автовокзал.
Тегеран, Тролейбус Škoda 15Tr № 938 на маршруті 2 Damavand
24 вересня 2005 р., автор Peter Haseldine, надіслав Kostas
Тролейбуси експресного маршруту використовували внутрішні пари дротів, щоб можна було обганяти тролейбуси звичайного маршруту № 1, які затримувалися на проміжних зупинках
Тегеран, Тролейбус Škoda 15Tr № 944 на маршруті 1 Damavand
24 вересня 2005 р., автор Peter Haseldine, надіслав Kostas
На всій довжині вулиці чотири пари проводів підтримували от такі трубчасті портали
Тегеран, Тролейбус Škoda 15Tr № 944 на маршруті 1 Damavand
24 вересня 2005 р., автор Peter Haseldine, надіслав Kostas
Тегеран, Damavand
25 вересня 2014 р., Kostas
А зараз ця лінія виглядає так. Порталів уже немає.
Тегеран, Damavand
25 вересня 2014 р., Kostas
Павільйон очікування на зупинці BRT Sabalan
Тегеран, Damavand
25 вересня 2014 р., Kostas
"Чоловічий" вихід на посадку. Насправді жінки теж можуть користуватися цим виходом (а от чоловіки жіночим не можуть), просто навряд чи вони це робитимуть без зайвої потреби, оскільки жіноча секція в автобусі зазвичай менш переповнена
Тегеран, Тролейбус Škoda 15Tr № 796 на маршруті 2 Damavand
24 вересня 2005 р., автор Peter Haseldine, надіслав Kostas
Поблизу кінцевої Meydan-e Emam Hossein, місце висадки пасажирів. На фото добре видно, де закінчуються портали. На цій невеликій ділянці вже немає окремих дротів для експресної лінії, оскільки обидва маршрути тут мають кінцеву. Тролейбус № 796 готується вирушити на площу для розвороту
Тегеран, Автобус King Long XMQ6180G1 № 33442 на маршруті 1 Damavand
13 вересня 2014 р., Kostas
Зараз на цій частині вулиці збудовано тунель під Meydan-e Emam Hossein, що уможливлює рух автобусів у західному напрямку.
Тегеран, Автобус Youngman JNP6182G № 69 на маршруті 1 Damavand
13 вересня 2014 р., Kostas
Автобуси Youngman на цій лінії зустрічаються нечасто
Тегеран, Тролейбус Škoda 15Tr № 942 на маршруті 2 Meydan-e Emam Hossein
24 вересня 2005 р., автор Peter Haseldine, надіслав Kostas
Meydan-e Emam Hossein довгий час був місцем, де починалися усі тролейбусні маршрути міста. Тролейбус 942 розвертається на площі і прямує до посадкового майданчика на Damavand. Зліва видно лінію маршрутів № 3 та 5.
Тегеран, Meydan-e Emam Hossein
13 вересня 2014 р., Kostas
Сучасний вид Meydan-e Emam Hossein - нині повністю пішохідної площі. Весь транспорт тепер у тунелі під площею
Тегеран, Автобус King Long XMQ6180G1 № 33745 на маршруті 1 Payaneh Azadi
25 вересня 2014 р., Kostas
Експресна автобусна лінія 1, що замінила тролейбусні маршрути № 1 та 2, простяглася далі на захід до західного автобусного терміналу та кінцевої Payaneh Azadi
Тегеран, Payaneh Azadi
25 вересня 2014 р., Kostas
Розкішний автобусний термінал, де сходяться три експресних лінії, ще зо три десятки звичайних автобусних маршрутів (для майже кожного є власний посадочний майданчик), поруч Західний автовокзал і станція метро. Навіть найбільший в Ірані аеропорт знаходиться неподалік. Бракує лише залізничного вокзалу. Велика кількість автобусів, що проходять через термінал, не заважає прямо на проїзній частині розгорнути торгівлю - автобуси мусять об’їжджати торговців! Зверніть увагу, наскільки по-різному вдягнені жінки.
Тегеран, Тролейбус Škoda 15Tr № 809 Meydan-e Emam Hossein
24 вересня 2005 р., автор Peter Haseldine, надіслав Kostas
Білі з темно-синьою смугою тролейбуси працювали виключно на південній лінії. Досить часто номери маршрутів там не вказували. Ще одна деталь - зліва в районі кабіни водія на борту нанесено заводський номер тролейбуса. Цікаво, що бортові номери тролейбусам надали відповідно до заводських, взявши три останні цифри номера. Звідси й така різниця у нумерації двох партій тролейбусів.
Тегеран, Тролейбус Škoda 15Tr № 817 на маршруті 5 Hefdah-e Shahrivar
24 вересня 2005 р., автор Peter Haseldine, надіслав Kostas
Ділянка без виділеної смуги руху тролейбусів. Номер маршруту можна визначити лише за тим, яку пару дротів використовує тролейбус.
Тегеран, Hefdah-e Shahrivar
13 вересня 2014 р., Kostas
Початкова частина Hefdah-e Shahrivar зараз майже пішохідна. Єдиним транспортним засобом, побаченим під час прогулянки, був ось такий мінібус
Тегеран, Тролейбус Škoda 15Tr № 824 на маршруті 3 Hefdah-e Shahrivar
24 вересня 2005 р., автор Peter Haseldine, надіслав Kostas
А це вже тролейбус маршруту № 3. Пізніше на цій секції зробили безбордюрну виділену смугу руху для тролейбусів цього експресного маршруту. У протилежному напрямку рухається культовий автомобіль іранського автопрому - Пайкан, що його компанія Іран Ходро виробляла аж до 2005 року.
Тегеран, Hefdah-e Shahrivar
13 вересня 2014 р., Kostas
Залишки розмітки на дорозі, що позначали виділену лінію колишнього тролейбусного маршруту № 3
Тегеран, Тролейбус Škoda 15Tr № 821 на маршруті 5 Hefdah-e Shahrivar
24 вересня 2005 р., автор Peter Haseldine, надіслав Kostas
Фотографувати цю лінію було нелегко, але особливо щільним рух був (та і зараз теж є) поблизу майданів, зокрема біля кінцевої експресного маршруту № 3 Meydan-e Khorasan
Тегеран, Тролейбус Škoda 15Tr № 816 на маршруті 3 Hefdah-e Shahrivar
24 вересня 2005 р., автор Peter Haseldine, надіслав Kostas
Зупинка для висадки пасажирів маршруту № 3
Тегеран, Hefdah-e Shahrivar
13 вересня 2014 р., Kostas
Ось так виглядає південний край Meydan-e Khorasan зараз
Тегеран, Hefdah-e Shahrivar
13 вересня 2014 р., Kostas
На цій частині ще збереглися тролейбусні стовпи
Тегеран, Автобус Iran Khodro O457 № 88E265 на маршруті 7410 Hefdah-e Shahrivar
13 вересня 2014 р., Kostas
Навряд чи ці автобуси замінили тролейбуси. Скоріше за все вони багато років існували разом, а зараз просто перебрали на себе пасажирів тролейбусів
Тегеран, Hefdah-e Shahrivar
13 вересня 2014 р., Kostas
Неподалік колишнього тролейбусного депо
Тегеран, Hefdah-e Shahrivar
13 вересня 2014 р., Kostas
Колишнє тролейбусне депо, вид з вулиці. Чомусь мені воно здалося схожим на в’язницю - з високим сітчастим парканом, який не залишає жодних шансів на фотографування того, що знаходиться на території

Коментарі

Додати коментар