Орловський трамвай - діюча трамвайна мережа у місті Орел, Росія.
Трамвайна мережа спроектована компанією Compagnie mutuelle de tramways. Перша трамвайна лінія в Орлі відкрита 3 листопада 1898 року була електрофіковіна та вузькоколійна (1000 мм). Створено два маршрути,:
Вокзал — Кадетский корпус
Кромская площадь — улица Новосильская
загальна довжина яких 10,8 км. Парк складався з 17 моторних і 10 причіпних вузькоколійних вагонів. 11 грудня 1907 року була прокладена лінія від депо до жіночого монастиря по вулиці 2-а Курська. Після Жовтневого перевороту і що послідувала за ним громадянська війна, 1918 - 1921 роки, трамвайний рух в місті припинявся.
До 1939 року відбулася перешивка колії на 1524 мм. Друга світова війна знову зупинила трамвайний рух в місті. Хоча, навіть, коли 3 жовтня 1941 німці увійшли в Орел, вони побачили трамваї, що слідували за своїми маршрутами. Після звільнення міста 5 серпня 1943 року відразу ж було розпочато відновлення трамвайної мережі. Починаючи з вересня 1943 трамвайний рух в місті вже було відновлено.
23 липня 1953 року трамвайна мережа була прокладена до кінця вулиці Пушкіна, де було введено в дію кільце чинного понині 3 маршруту. Кільце обладнано гейтом, що з#8217;єднує орловську трамвайну мережу із залізничним полотном товарної станції «Орел».
29 грудня 1961 одна тисячу дев#8217;ятсот шістьдесят-один року була відкрита кінцева станція «Залізничний вокзал», яка є кінцевою станцією всіх орловських трамвайних маршрутів, крім № 3. Кільце обладнано службовим тупиком з оглядового канавою, що дозволяє провести проміжну діагностику та обслуговування трамвая. 15 листопада 1962 року було відкрито рух до заводу «Дормаш».
На початку 1970-х років тролейбуси, частково на головних вулицях замінили трамваї. На початку 2000 року МУП «Трамвайно-тролейбусне підприємство» була на межі банкрутства.
На середину 2010-х у місті діяло три трамвайні лінії:
1: Железнодорожный вокзал - завод Дормаш
3: ул.Пушкина - завод Химмаш
4: Железнодорожный вокзал - ул.1-я Курская