drupal analytics
URBAN-TRANS.NET
Долучитися    Увійти
Логін:
Пароль:
 

Друге життя стахановського тролейбусу

Випадки, коли електротранспортна система відновлювала свою роботу через кілька років після закриття, на просторах екс-СРСР досить рідкісні. Особливо коли мова йде про депресивне постіндустріальне місто. Безповоротно зникли тролейбус у Дзержинську, трамвай і тролейбус в Шахтах, трамвай в Макіївці. Одним із винятків став тролейбус у Стаханові.

Ймовірно, останній ЗіУ, який працював на лінії в Стаханові.
Тролейбуси в депо за кілька місяців до першого закриття руху

Останні роки перед своїм закриттям стахановський тролейбус перебував у стані агонії: випуск складав 2-3 машини, через жахливий стан контактної мережі максимальна швидкість руху була близько 30 км/год, функціонував єдиний маршрут №3, наповнюваність тролейбусів була дуже низькою. Коли 11 вересня 2008 р. у Стаханові закрився тролейбус(менш ніж через рік після закриття трамвая), схоже було, що це назавжди.

Через 2 роки після закриття, один із кандидатів у мери Стаханова, С. В. Жевлаков вирішив використати ідею відновлення тролейбусного руху у своїй передвиборній кампанії. Ставши мером, свою обіцянку він дотримав. Вже взимку 2010 р. почалися роботи по відновленню тролейбусних вагонів. На капремонт поставили 3 ЛАЗи 52522. Полагодили і контактну мережу, привівши її у більш-менш пристойний стан. Трамвайно-тролейбусне управління мало велику заборгованість по зарплаті і мізерне фінансування, тому роботи по відновленню велися малими силами і дуже повільно: капремонтом тролейбусів займалися лише 5 чоловік.

Заїзд другого тролейбуса в депо в середині дня - типова ситуація в Стаханові 2008 р.
Тільки 15 липня 2010 р. В місті було поновлено тролейбусний рух.
Салони тролейбусів, які працювали у 2010-2011 рр., були в чудовому стані. Також можна оцінити наповнюваність і контингент тролейбуса - вони типові для того періоду.

На цей момент в депо було 2 робочих вагони: ЛАЗи 077 та 078. Після якісного капремонту їхні салони були практично у ідеальному стані. Вагони почали ходити по колишньому маршруту №3, який тепер отримав №101(по номеру аналогічного автобусного маршруту). Чим було зумовлене таке перейменування — сказати важко, адже графік у автобуса і тролейбуса під однаковим номером 101 все ж залишався окремим.

З самого початку головною метою поновленння тролейбусного руху проголошувалося перевезення пільгових категорій пасажирів. Про те, щоб тролейбус став основним міським транспортом, мова не йшла. Тому тролейбусна присутність в транспортній системі міста була малопомітною: на маршрут виходили 1-2 тролейбуси(і ще один залишався в депо в резерві), швидкість руху яких була майже такою ж низькою, як і в останні роки перед закриттям, а графік руху — таким же непередбачуваним. Всі ці фактори “забезпечили” тролейбусу низьку наповнюваність.

У такому стані система проіснувала трохи більше року. Перша тривожна ластівка з’явилася 27 липня 2011 р., коли міська рада прийняла рішення про списання і продаж майна ТТУ. Списали весь трамвайний рухомий склад(4 пасажирських вагони КТМ-5 і снігоочисник), трамвайна інфраструктуру виставили на приватизацію, поставивши тим самим крапку в історії стахановського трамвая. Також списали всі тролейбусні вагони окрім трьох діючих. Такі дії виправдовувалися великим боргами ТТУ по зарплатні.

31 серпня 2011 р. тролейбусний рух припинився. Офіційного закриття системи не відбулося(як не було його і в 2008 р.). За словами місцевого депутата, у одного із тролейбусів згорів двигун, інший теж на ремонті, а випускати один вагон на маршрут недоцільно. Тим часом керівництво тролейбусу у сусідньому Антрациті заявило про плани купівлі 3 стахановських тролейбусів, які залишилися. Якщо останні тролейбуси Стаханова будуть продані, це означатиме остаточний кінець його існування.

При написанні статті використані матеріали http://www.stakhanov.org.ua


автор : Mikolalex
Стаханов, Тролейбус ЛАЗ-52522 № 078 Зупинка вул. Фестивальна
12 вересня 2010 р., Mikolalex
Стаханов, Тролейбус ЛАЗ-52522 № 078 просп. 50-річчя Жовтня
12 вересня 2010 р., Mikolalex
Стаханов, Тролейбус ЛАЗ-52522 № 077 перетин вул. Курченко і просп. 50-річчя Жовтня
12 вересня 2010 р., Mikolalex
Стаханов, Тролейбус ЛАЗ-52522 № 078 перетин просп. 50-річчя Жовтня і вул. Карла Лібкнехта
12 вересня 2010 р., Mikolalex
Стаханов, Тролейбус ЛАЗ-52522 № 078 Зупинка Ринок, вул. Богдана Хмельницького
6 травня 2011 р., Mikolalex
Стаханов, Тролейбус ЛАЗ-52522 № 077 просп. Леніна
6 травня 2011 р., Mikolalex
Стаханов, Тролейбус ЛАЗ-52522 № 077 просп. Леніна
6 травня 2011 р., Mikolalex
Стаханов, Тролейбус ЛАЗ-52522 № 078 перетин просп. Леніна і вул. Лобачевського
12 вересня 2010 р., Mikolalex
Стаханов, Тролейбус ЛАЗ-52522 № 077 вул. Олімпійська
6 травня 2011 р., Mikolalex
Стаханов, Тролейбус ЛАЗ-52522 № 077 вул. Олімпійська
6 травня 2011 р., Mikolalex
Стаханов, Тролейбус ЛАЗ-52522 № 078 вул. Олімпійська
12 вересня 2010 р., Mikolalex
Стаханов, Тролейбус ЛАЗ-52522 № 077 вул. Стаханова
6 травня 2011 р., Mikolalex
Стаханов, Тролейбус ЛАЗ-52522 № 078 вул. Стаханова
12 вересня 2010 р., Mikolalex

Додати коментар