Кінець 1950-х – початок 1960-х років знаменується бурхливим розвитком тролейбусного руху у Києві. Підвалини цьому було закладено у тому числі за рахунок переходу на єдиний тариф на тролейбусі, що обумовило певний перерозподіл пасажиропотоків між видами транспорту. Частина пасажирів, які раніше користувалися трамваєм для проїзду на далекі відстані (оскільки вартість такої поїздки тролейбусом або автобусом була значно вищою, інколи 1,5-2 крб.) за єдиного тарифу перейшли на безрейковий транспорт як більш швидкісний. Разом з тим відчувався брак тролейбусів для забезпечення постійно зростаючого попиту на перевезення, а особливо гостро ця проблема постала 1959 року, що навіть спричинило відкладення введення нових тролейбусних ліній на Куренівку та Чоколівський масив. 1960 року до Києва прийшла остання партія тролейбусів МТБ-82, тож потрібно було терміново вишукувати нові джерела постачання тролейбусів.
Так КЗЕТ знову повернувся до виробництва тролейбусів, за деякий час частково забезпечивши не лише потреби Києва, а й низки міст України. Як і за майже чверть століття до того, спочатку були копії вже існуючих моделей. Якщо 1935 р. це був ЛК-5, то 1958 р. такою моделлю став ТБЭС виробництва московського СВАРЗ. Для перших тролейбусів ТБЭС власного виготовлення єдиною суттєвою відмінністю від московських був заводський логотип. З існуючих фотографій не зовсім зрозуміло, як саме наносили номери першим тролейбусам, адже на багатьох фото, навіть виконаних з різних ракурсів, номери не відображені. Їх можна побачити лише на пізніших фото.
Київ, вул. Червоноармійська автор Wolfgang Schreiner, надіслав Kostas власник колекції Aare Olander | |
Київ, Тролейбус МТБ-82 № 103 вул. Червоноармійська Жовтень 1959 р., автор Wolfgang Schreiner, надіслав Kostas власник колекції Aare Olander | |
Київ, пл. Льва Толстого автор невідомий, надіслав Kostas власник колекції Київський музей історії транспорту | |
Київ, пл. Льва Толстого 24 червня 1954 р., автор Олександр Примаченко, надіслав Kostas Одне з найбільш тролейбусних місць Києва середини 1950-х та 1960-х. В середньому кожні 25 секунд площу Льва Толстого проходив один тролейбус. Тож не дивно, що ТБЭС тут аж серед п’яти МТБ-82. власник колекції ЦДКФФА
| |
Київ, перетин пл. Бессарабська і бул. Тараса Шевченка 19 травня 1961 р., автор К. Шамшин, надіслав Kostas Ще одне місце, де тролейбуси проїжджали лише трохи рідше - ріг Червоноармійської та бульвару Тараса Шевченка, вид з Бессарабки. Окрім К-3 на фото всі основні типи тролейбуса тих років - К-2, МТБ-82 та 8Tr. власник колекції ЦДКФФА
| |
Київ, вул. Червоноармійська автор О. Левченко, надіслав Kostas власник колекції ЦДКФФА | |
Київ, перетин вул. Саксаганського і вул. Червоноармійська автор О. Левченко, надіслав Kostas Вид на ріг вул. Саксаганського та Червоноармійської зі сторони цирку власник колекції ЦДКФФА
| |
Київ, перетин вул. Червоноармійська і вул. Саксаганського Kostas Кількома роками пізніше замість цирку з’явився черговий типовий будинок, а замість ТБЭС - К-3 власник колекції ЦДКФФА
| |
Київ, пл. Ленінського комсомолу Червень 1962 р., автор Олександр Примаченко, надіслав Kostas Один з К-3 на пл. Ленінського комсомолу. На цьому та двох наступних знімках можна спостерігати за цікавими метаморфозами назви щойно збудованого готелю. Поки що він називається "Інтурист". власник колекції ЦДКФФА
| |
Київ, пл. Ленінського комсомолу автор Сергій Білозеров, надіслав Kostas А ось тут він вже тимчасово без назви. Автомобіль на передньому плані не дозволяє ідентифікувати тролейбус К-3. власник колекції ЦДКФФА
| |
Київ, пл. Ленінського комсомолу Квітень 1964 р., автор Олександр Примаченко, надіслав Kostas І нарешті вже зі звичною нам назвою - "Дніпро". Усі знімки об’єднує наявність тролейбусів К-3 і 9Tr. власник колекції ЦДКФФА
| |
Київ, пл. Калініна автор невідомий, надіслав Kostas | |
Київ, КЗЕТ автор невідомий, надіслав Kostas власник колекції Київський музей історії транспорту | |
Київ, КЗЕТ автор невідомий, надіслав Kostas В очікуванні модернізації власник колекції Київський музей історії транспорту
| |
Київ, Тролейбус ТБЭС № 412 вул. Хрещатик Червень 1961 р., автор Wolfgang Schreiner, надіслав Kostas власник колекції Aare Olander | |
Київ, Тролейбус ТБЭС № 403 КЗЕТ 3 липня 1958 р., автор невідомий, надіслав Kostas Перший тролейбус, збудований КЗЕТ за кресленнями СВАРЗ, перед виїздом з території заводу. З певною підставою можна припустити, що цей тролейбус одержав № 403 власник колекції ЦДКФФА
| |
Київ, Тролейбус ТБЭС № 412 вул. Червоноармійська автор невідомий, надіслав Kostas власник колекції Київський музей історії транспорту | |
Київ, Тролейбус ТБЭС № 404 на маршруті 12 вул. Хрещатик автор невідомий, надіслав Kostas власник колекції ЦДКФФА | |
Київ, Тролейбус ТБЭС № 411 перетин вул. Хрещатик і бул. Тараса Шевченка автор Wolfgang Schreiner, надіслав Kostas власник колекції Aare Olander | |
Київ, Тролейбус ТБЭС № 413 перетин вул. Хрещатик і бул. Тараса Шевченка Червень 1961 р., автор Wolfgang Schreiner, надіслав Kostas власник колекції Aare Olander | |
Київ, Тролейбус Київ-3 № 414 на маршруті 11 вул. Червоноармійська автор невідомий, надіслав Kostas Вулиця та дата точно невідомі власник колекції Київський музей історії транспорту
| |
Київ, Тролейбус Київ-3 № 414 на маршруті 12 пл. Льва Толстого автор Wolfgang Schreiner, надіслав Kostas власник колекції Aare Olander | |
Київ, Депо автор Ю. Осипов, надіслав Kostas Кілька типів тролейбусів як фон до групи робітників, що зібралися на території депо № 1 власник колекції Київський музей історії транспорту
|