drupal analytics
URBAN-TRANS.NET
Долучитися    Увійти
Логін:
Пароль:
 

Тролейбус КТБ-1

Розповсюдження в системах
Система Кількість
Київ 83
Алчевськ 23
Бахмут 15
Черкаси 12
Житомир 11
Полтава 10
Вінниця 2
Кіровоград 2

Серійні тролейбуси КТБ-1 (заводська назва 2Тм) з’явилися як результат численних випробувань двох експериментальних тролейбусів 2Т та 2Ту. Остання виявилася вдалішою і саме на її основі виготовляли серійні тролейбуси. Перші тролейбуси обладнували дверима стулкового типу, проте їхня конструкція викликала ряд нарікань, і починаючи з тролейбусу № 446 до дверей додавалися планки, проте і таке нововведення не давало безпеки, тому з липня 1962 КЗЕТ виготовив перші п’ять комплектів ширмових дверей для заміни стулкових, а протягом серпня старі двері замінили й на решті тролейбусів під час планових ремонтів. Відтоді, окрім ширмових дверей, конструктори поліпшили дизайн лобової частини, обігрів салону (шляхом використання тепла реостатів), вентиляцію та комфортабельність сидінь, після чого 2Тм отримав назву „Київ-2” (К-2). Серійне виробництво всіх цих тролейбусів здійснювалося за активної участі тодішнього директора заводу Г. Іжелі.

У Києві здебільшого КТБ-1 та К-2 працювали на маршрутах № 1-11-12, також їх можна було зустріти й на маршрутах № 4-15-16, а подекуди й на № 8-9-10-13. Деякий час ці машини працювали і на маршруті № 20. Це стало можливим після попередніх випробувань тролейбусів типу КТБ-1, проведених 21 та 22 листопада 1962 року групою фахівців Політехнічного інституту на чолі з С. Ребровим. Випробування проводились на щойно виробленій машині № 470, у дослідному порядку обладнаній підсиленими ведучими мостами МАЗ-200Г з конічною передачею. І хоча потужності двигуна вистачало для подолання затяжного підйому, а пневматичне гальмування забезпечувало нормальну експлуатацію на всій довжині, було відзначено низку зауважень щодо електродинамічного гальмування за недієвості пневматичного приводу. Після врахування усіх зауважень та проведення повторних випробувань машини № 474 було визнано за можливе експлуатувати модернізовані тролейбуси на маршруті № 20, де частина з них працювала протягом 1963 року. З надходженням достатньої кількості 9Tr потреба в експлуатації тролейбусів КТБ-1 та К-2 на цьому складному маршруті відпала.

Фото

    1    |    2 
    1    |    2